زمانی که کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی می‌کنید، تصمیمات زیادی هستند که باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید. سوالاتی از قبیل: در یک روز باید چه مقدار هزینه کنم؟ آیا پیشنهاد قیمت من در مزایده‌ی گوگل ادوردز کافی است؟ آیا آیا تبلیغات خود را باید بر روی Search Network نمایش بدهم یا Display Network؟ و این فهرست همینطور ادامه دارد. 

 یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در حین راه اندازی تبلیغات گوگل مرتکب می‌شوند، استفاده نامناسب از کلمات کلیدی گوگل ادوردز و بی‌توجهی به انواع این کلمات است. شاید انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادوردز از ابتدای کار کمی دشوار باشد، اما زمانی که با انواع این کلمات کلیدی آشنا شوید مطمئن باشید که تبلیغات‌تان در گوگل به شکلی هدفمند به نمایش در می‌آیند.

در ادامه با انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز چه هستند؟

انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز (یا به انگلیسی Keywords Match Types) پارامترهایی هستند که بر روی کلمات کلیدی تبلیغ گوگل شما تنظیم می‌شوند و گسترۀ نمایش تبلیغ برای کاربران را مدیریت می‌کنند.

زمانی که برای کمپین تبلیغات گوگل خود یک کلمه کلیدی انتخاب کرده و برای آن پیشنهاد قیمت می‌دهید، باید یکی از این انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز را انتخاب کنید. هر یک از این انواع کلمات کلیدی به گوگل می‌گویند که تبلیغات شما برای چه طیفی از جستجوکنندگان گوگل و برای چه جستجوهایی به نمایش در بیایند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر شویم، باید بگوییم که ۴ نوع کلمه کلیدی در گوگل ادوردز وجود دارد:

  • کلمات کلیدی Broad Match
  • کلمات کلیدی Modified Broad Match
  • کلمات کلیدی Phrase Match
  • کلمات کلیدی Exact Match

    در پست های بعدی به بررسی این 4 نوع کلمه کلیدی میپردازیم...
    منبع : نوین