X
تبلیغات
رایتل

تبلیغ در گوگل

امتیاز کیفی صفحه فرود (Landing Page) چیست؟

امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل یا Quality Score چیست؟

در طراحی صفحه فرود باید در نظر داشته باشید آیا بازدیدکننده تمایل دارد که اقدام مدنظرتان را انجام دهد یا نیاز دارد بیشتر در وب‌سایت کاوش کند تا به چیزی که احتیاج دارد برسد. آیا چیزی را که به دنبالش است در صفحه فرود شما خواهد یافت یا دوباره باید به صفحه نتایج جستجو بازگردد؟  

صفحه‌ی فرود مناسب، نرخ تبدیل سایت شما را افزایش می‌دهد، در حالی که صفحه فرود نامناسب، مشتریان بالقوه شما را به سمت رقبا روانه می‌کند. اما چرا صفحه فرود انقدر مهم است؟ صفحه فرود مناسب نه تنها بر روی امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ گوگل تاثیر مستقیم دارد، بلکه هزینه تبلیغ‌تان را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. هرچه Landing Page بهتر باشد، امتیاز کیفی و Ad Rank شما بهتر خواهد بود.

اگر تصور می‌کنید Landing Pageتان تجربه کاربری خوبی ارائه نمی‌کند، این تغییرات جزئی را اعمال کنید تا سطح عملکرد آن را ارتقا دهید:

  • پیش از آنکه از کاربر درخواست کنید فرمی را پر کند یا اطلاعاتش را به شما دهد، به طور واضح محصولات و یا خدمات‌تان را برای او شرح دهید.
  • اگر هزینه تبلیغات برای پلت‌فرم موبایل پرداخت کرده‌اید، مطمئن شوید صفحه فرودتان برای کاربرانی که از طریق موبایل به سایت شما وارد شده‌اند کاملاً واضح است و به راحتی می‌توانند آن را مشاهده کنند.
  • مطمئن شوید صفحه فرودتان طولانی نباشد تا کاربران خسته نشوند.
  • سرعت لود شدن صفحه فرود را افزایش دهید.
  • محتوای صفحه فرود باید خاص بوده و از دیگر وب‌سایت‌ها کپی نشده باشد.
  • صفحه فرودتان باید بیشترین ارتباط را با متن آگهی‌ و کلمات کلیدی‌ آن داشته باشد.
  • مطمئن شوید اطلاعات کافی برای برقراری ارتباط مانند تلفن، ایمیل و آدرس در صفحه فرود وجود دارد (Call To Action).
  • از پاپ-آپ‌ها پرهیز کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که دیدیم، امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان Quality Score معیار اصلی سنجی ارتباط تبلیغ با محتوای شماست. بهبود امتیاز کیفی تبلیغات در گوگل می‌تواند ساختار کمپین‌های ادوردز شما را به گروه‌های کوچکی به راحتی قابل مدیریت هستند، تغییر دهد. همچنین، تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی کیفیت و دقت تبلیغ‎های شما و محتوای سایت‌تان را ارتقا می‌دهد. به این ترتیب قادر خواهید بود تا مشتریان واقعی خود را هدف بگیرید.

امتیاز کیفی تبلیغات گوگل به دلیل نبود ارتباطی منطقی بین کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی، متن آگهی و صفحه فرود اتفاق می‌افتد. رمانی امتیاز کیفی تبلیغ گوگل شما بالا خواهد بود که گروه‌های کلمات کلیدی حساب ادوردزتان دارای کلمات کلیدی مرتبط باشند، متن آگهی‌های شما با هر یک از گروه‌های تبلیغای مرتبط باشند و صفحه فرود سایت‌تان همان محصول یا خدماتی را ارائه کند که در متن آگهی به آن اشاره شده است. توجه داشته باشید که هیچ فرمول یا جواب آسانی برای تشخیص امتیاز کیفی تبلیغ وجود ندارد و تنها با دقت فراوان و تجربه استفاده می‌توان آن را بهبود بخشید.

برگرفته از : وبلاگ نوین

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.