X
تبلیغات
رایتل

تبلیغ در گوگل

نرخ کلیک CTR در تبلیغات گوگل

امتیاز کیفی نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک یا CTR، احتمال اینکه تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر کلیک خواهد داشت را اندازه‌گیری می‌کند.چک کردن میزان نرخ کلیک در کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند آن کلماتی را که ارتباط چندانی با آگهی‌تان ندارند را شناسایی و حذف کنید. از نرخ کلیک سه وضعیت مختلف را دریافت خواهید کرد:  

  • بالاتر از حد میانگین
  • در حد میانگین
  • پایین‌تر از حد میانگین

وضعیت در حد میانگین و بالاتر از حد میانگین نشان می‌دهند که مشکل چندانی درباره نرخ کلیک کلمه کلیدی در قیاس با باقی کلمات کلیدی ادوردز وجود ندارد. اما اگر وضعیت نرخ کلیک‌تان پایین‌تر از حد میانگین باشد، باید متن آگهی‌تان را بازنویسی کنید تا آگهی‌تان ارتباط بیشتری با کلمات کلیدی اصلی‌ داشته باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که متن آگهی دربردارنده‌ی تعدادی از کلمات کلیدی انتخابی‌تان نیز باشد.

امتیاز کیفی مرتبط بودن تبلیغ (‌Ad Relevance)

مرتبط بودن تبلیغ، مشخص می‌کند که تبلیغ شما چه میزان به کلمه کلیدی انتخابی آگهی‌تان، مرتبط است. مرتبط بودنِ تبلیغ بهترین راه برای کمک به شماست تا به کلمه کلیدی‌‌ که به اندازه کافی با تبلیغات‌تان مرتبط نیست پی ببرید. این شاخصه هم با سه وضعیت شناخته می‌شود:

  • بالاتر از حد میانگین
  • در حد میانگین
  • پایین‌تر از حد میانگین

دو وضعیت در حد میانگین و بالاتر از حد میانگین نشان از این دارد مشکلی با مرتبط بودن کلمات کلیدی مدنظرتان وجود ندارد. وضعیت پایین‌تر از حد میانگین نشان می‌دهد تبلیغ شما نیاز به پیشرفت دارد. این وضعیت به این معناست که کلمه کلیدی یا تبلیغ‌تان به حد کافی خاص نشده یا گروه تبلیغات‌تان به حدی گسترده است که عناوین مختلفی را پوشش می‌دهد.

اگر در چنین وضعیتی هستید سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید. این کار را با ساختن گروه‌های تبلیغاتی آغاز کنید که کلمات کلیدیشان به هم نزدیک‌تر است. همچنین، مطمئن شوید متنی که در آگهی خود نوشته‌اید با کلمات کلیدی بهتر ترکیب شده است.

امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز

عوامل تعیین کننده امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز بر اساس تاریخچه عملکرد تمام کلمات کلیدی و تبلیغات آن کلمات تعیین می‌شود. به این معنا که اگر تعداد زیادی از کلمات کلیدی با امتیاز کیفی ضعیف در حسابتان دارید (حال این ضعیف بودن به هر دلیلی باشد) امتیاز کیفی حسابتان نیز پایین خواهد بود.

زمانی‌که می‌خواهید کلمه کلیدی جدید، گروه‌های تبلیغاتی (Ad Groups) یا کمپین تبلیغاتی جدید راه‌اندازی کنید به علت اینکه سطح امتیاز کیفی حساب‌تان پایین است؛ گوگل آن‌ها را محدود می‌کند. بنابراین باید بسیار تلاش کنید تا امتیاز کیفی بالاتری را کسب کنید. شما از طریق روش‌های زیر قادر خواهید بود تا امتیاز کیفی حساب گوگل ادوردز خود را بهبود بخشید:

  1. اگر سایت‌تان یک حساب ادوردز دارد، حساب دیگری برای آن نسازید زیرا این کار برخلاف مقررات ادورزد است و با انجام این کار اکانت‌تان تعلیق خواهد شد و دامنه شما جزو لیست سیاه گوگل قرار می‌گیرد.
  2. زمانی که کمپین‌هایتان و گروه‌های تبلیغاتی‌تان کارایی ضعیفی دارند بهترین کار این است که تمامی آن‌ها را متوقف کرده و کمپین جدیدی را آغاز کنید.
  3. کلمه کلیدی قدیمی‌تان را در کمپین جدید کپی پیست نکنید زیرا با این کار تاریخچه‌ی امتیاز کیفی خود را نیز به کمپین جدید منتقل می‌کنید.
  4. زمانی که کمپین جدیدتان آماده شد، کمپین‌های قدیمی را حذف کنید. کمپین‌های متوقف شده تاثیر بیشتری نسبت به کمپین‌های حذف شده بر حساب شما دارند.
  5. اگر برای یک کلمه کلیدی امتیاز کیفی پایینی دارید و می‌خواهید دوباره از آن استفاده کنید، هرچه در توان دارید انجام دهید که امتیاز کیفی کلمه کلیدی جدید را با بازبینی صفحه فرود و مولفه‌های دیگر افزایش دهید.
  6. اگر همچنان یک کلمه کلیدی امتیاز کیفی پایینی داشت، به سادگی آن را حذف کنید و جایگزین دیگری برای آن بیابید که به محصول یا خدمات‌تان مرتبط‌تر باشد.

امتیاز کیفی Ad-Level

تبلیغاتی که در هر Ad Group گوگل ادوردز شما قرار دارد، مطمئناً نرخ کلیک متفاوتی دارند. همانطور هم که می‌دانیم نرخ کلیک عامل مهمی در تعیین امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا Quality Score محسوب می‌شود. اگر نرخ کلیک تبلیغات Ad Groupهای شما پائین باشد، ممکن است که به امتیاز کیفی کلی شما آسیب بزنند زیرا ادوردز برای محاسبه امتیاز کیفی، امتیاز تمام تبلیغات شما را محاسبه می‌کند. شما به دو طریق می‌توانید امتیاز کیفی Ad-Level خود را افزایش دهید:

  • هر تبلیغی که نرخ کلیکی کمتر از ۱.۵% دارد را حذف کنید و از آن دسته یک تبلیغ جدید را بسازید. البته یک آگهی به تنهایی فاکتور ایجاد امتیاز کیفی ضعیف نیست زیرا فاکتورهای دیگری نیز مانند مبلغ پیشنهادی بابت هر کلیک و میانگین رتبه، تاثیر زیادی بر روی این امتیاز دارند.
  • مطمئن شوید که کلمه‌ی کلیدی اصلی در عنوان تبلیغ ذکر شده و کلمات کلیدی فرعی نیز در بدنه‌‌ی متن تبلیغ آمده‌ است. همچنین، بهتر است URL صفحه نیز دربردانده‌ی کلمه کلیدی مرتبط باشد.

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.